I slutningen af marts faldt de sidste bevillinger fra de ansøgte fonde på plads. Bestyrelsen tog til Ålborg for at forhandle kontrakten på plads. Den blev underskrevet 27. maj 2021.

Det blev begyndelsen på at planlægge alt hvad der skal være på plads, før vi skal have Bjørn til Gilleleje og færdiggøres så vi kan sejle igen, efter planen 1. maj 2022.

I meget korte træk:

  • Der skal støbes nye støbes nye ristestænger, det ordnes på FE støberiet i Herning og de erbestilt
  • CNC har været der for at færdiggøre kondensatoren, revnen er blevet repareret.
  • Maskinrummet skal renses, ryddes op og værktøj ordnes
  • Fyrkanaler valses
  • Kedelbunde valses
  • Kapstan er blevet kørt til Bjørn og monteret.
  • De to dorader har været på værksted og fået en overhaling , er nu tilbage på skibet.
  • De to fyr køres til Global boilers så de kan indpasses i den ny kedel, i Juli 2021
  • Bjørn slæbes til Gilleleje i oktober 2021.
  • Den gamle kedel udtages
  • Bjørn kommer på bedding og bliver renset og malet
  • Inden søsætning godkendes bundventtilerne
  • Bjørn ved kaj og ny kedel isættes november 2021
  • Kedlen tilsluttes, el-opvamning installeres og testes
  • Optræk og kedelcasing isættes, forventeligt i februar 2022
  • Skorsten og ventilatorrør monteres.
  • Redningsudstyr checkes og godkendes
  • Alt el kontrolleres og tilrettes
  • Bjørn klargøres til sejlads og godkendelse i marts 2022
  • Hjemsejlads i april 2022 for egen kraft.

Der følges op undervejs.


Du kan også læse om ...

Referat af bestyrelsesmøde 29.06.2021

Referat af bestyrelsesmøde 29.06.2021
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}